Thursday, March 25, 2021

BBM3410-2021-MINGGU 1B

Berdasarkan Cerita Sosial 1 dalam buku Kajian Wacana.

Watak

Latar Tempat

Latar Masa

Latar Masyarakat

Emosi Positif

Emosi Negatif

·         Alim

·         Nenek dan datuk

·         Ibu bapa Alim

·         Abang Imran

·         Kak Madinah

·         Aisyah

·         Di kampung

·         Reban ayam

 

30 minit perjalanan

*Setelah 30 minit perjalanan, mereka pun sampai.

Keluarga

·         Gembira

*Alim tidak sabar untuk pulang ke kampung. Alim ingin bermain dengan ayam dan itik nenek dan datuk di kampung.

·         Tersenyum

*Alim tersenyum melihat ayam dan itik.

·         Ketawa

*Alim ketawa Bersama abang Imran, kak Madinah dan Aisyah

·         Sedih, marah, menangis

*Alim sangkakan semua ayam dan itik sudah mati.

*Ibu dan bapa serta nenek dan datuk sedih melihat kelakuan Alim hari ini.



Rujukan: Normaliza Abd Rahim (2019). Kajian Wacana dan Strategi Komunikasi: Teori dan Aplikasi. Penerbit UMT, Kuala Nerus.

Pada 25 Mac 2021, saya mempunyai kuliah BBM3410 iaitu Multimedia dalam Bahasa. Kuliah yang diberikan oleh Prof. Normaliza pada hari ini dapat difahami dengan lancar dan jelas.


*saya tidak boleh membuka kamera pada waktu ini kerana rangkaian internet saya sangat perlahan dan apabila saya membuka kamera, malangnya saya akan terkeluar secara automatik.

2 comments:

SENARAI TAJUK TUGASAN BBM3410 2021

  Setiap tugasan sepanjang minggu 14 ini disertakan dengan pautan di bawah bagi setiap tajuk: 1. BIODATA DIRI 2. CERITA SOSIAL 1 3.  PENDEKA...